Шановні викладачі, співробітники, здобувачі освіти і слухачі підготовчих курсів ДДМА!
Середа, 25 грудня 2024Ученість — солодкий плід гіркого коріння.
Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів
Вчись не для того, щоб знати більше, а для того, щоб знати краще.
Важлива не кількість знань, а якість їх.
Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво.
Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.
Бич людини - це уявлюване знання.
Знання - сила.
Знання - знаряддя, а не ціль.
Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.
Студентське життя в Академії – це не тільки навчання та наука. Це ще і широкі можливості для розвитку творчих особистостей: яскравих, самобутніх та харизматичних. Наші першокурсники вже встигли це відчути, активно «увірвавшись» в культмасову роботу ДДМА.
«ДЕБЮТ ПЕРШОКУРСНИКА» – традиційний захід, що буквально з перших кроків дозволяє виявити творчий потенціал наших новачків. Цього року більш ніж половина першокурсників кафедри «Фінанси, банківська справа та підприємництво» взяли у ньому участь.
Цього року трішки змінили концепцію Дебюту: боротьба велася не поміж факультетами, як у минулі роки, – команди були зібрані з різних груп та спеціальностей, щоб максимально зблизити між собою першачків.
Оцінювання команд відбувалося за номінаціями: «Кращий вокал», «Краща хореографія», «Найерудованіший», «Акторська майстерність» та «Кращий образ». Студенти постаралися не на жарт. Першокурсники дивували шикарно-жахливими костюмами, танцями й піснями на тему свята.
За рішенням журі, переможцями в номінаціях «Найерудованiший» та «Кращий образ» стала команда «Екіпаж». Команда «Маріонетки» посіла перше місце в номінації «Кращий вокал». «Кращу хореографію» взяла команда «Щасливого дня смерті». А перемогу в номінації «Акторська майстерність» здобула команда «Сонм хоррорів». Головну нагороду – Гран-прі – вручили команді «Екіпаж». Вітаємо наших першокурсників із Дебютом та бажаємо ïм успіхів не тільки на сцені, але й у навчанні.
2 жовтня в Академії 20-й раз відбувся черговий чемпіонат з гри «ЩО? ДЕ? КОЛИ?» серед студентів першого курсу, який зібрав 15 команд з усіх чотирьох факультетів Академії.
З 15 питань усього два виявилися «міцними горішками» для знавців: але якщо згадати і перерахувати кольори французького прапора, дійсно не просто, то утруднення з назвою серіалу, знятого за творами Джорджа Мартіна («Гра престолів»), виявилося несподіваним. Утім, на питання про девіз будинку Старків («Winter is coming» – «Зима близько») відповіло вже три команди.
Друге місце чемпіонату – 2019 завоювала команда Ф-19-1, які мали знання з історії та іспанської мови. Також 6-7 місце відповідно зайняли групи Ф19-т та ПТ19-т.
21 вересня на площі Миру пройшов МАРАФОН «НАШ КРАМАТОРСЬК», приурочений до 151-річчя Краматорська. Цього року більше 4000 учасників відвідали цей захід. Усього в рамках бігового заходу «Наш Краматорськ» відбулися забіги на 15 різноманітних дистанцій, де кожен фінішер отримав унікальну медаль, а переможці та призери – грамоти, кубки, призи, грошові винагороди. Студенти ДДМА брали участь у забігу на дистанції 5 км у номінації «Кубок студентів» і отримали незабутні враження.
Для когось це стало справжнім випробуванням, а хтось навіть не встиг утомитися. Наші студенти перевірили свою фізичну підготовку та показали непоганий результат.
22 травня в актовому залі ДДМА відбувся довгоочікуваний конкурс «МІС І МІСТЕР ДДМА-2019». Десять неймовірних учасників змагалися за звання найкращих: Ярослав Куриленко, Євген Губін, Катерина Федоренко, Марія Кононенко, Аліна Тертишна, Олександр Грищенко, Микита Марченко, Микита Жувак, Олександр Клименко та Еліна Обершева.
Перший вихід учасників був у стилі стюардес та пілотів літаків, бо тема цьогорічного конкурсу – подорожі. Ведучі конкурсу познайомили глядачів та журі з учасниками та розповіли про їхні захоплення та життєві кредо.
Конкурс на логіку, у якому учасники відповідали на три запитання, проходив по парах. Кожній парі на відповідь давалося вісім слів, відповідали по слову по черзі. Усі дівчата та хлопці впоралися із цим конкурсом.
Наша студентка групи Ф16-1 Еліна Обершева отримала тітул «Міс Чарівність»!
СВЯТО ДО ДНЯ ФАКУЛЬТЕТУ ЕКОНОМІКИ ТА МЕНЕДЖМЕНТУ, яке відбулося 16 квітня в актовому залі ДДМА, за традицією, відкрив декан факультету Євген Мироненко. У своєму виступі він розповів про діяльність факультету та досягнення.
За традицією, у день народження факультету декан нагороджує грамотами найкращих викладачів і студентів. За активну участь у громадському житті факультету грамоти отримали студенти Ткаченко П. (Ф17-1), Лапченкова А. (Ф16-1), Трушляк Л. і Вірко В. (Ф18-1).
День факультету, можна сказати, об’єднує студентів – усі забувають про пари, курсові, сесію і залікові книжки, у цей день вони веселяться, радіють та святкують день народження свого улюбленого факультету економіки та менеджменту!
{nomultithumb}Сьогодні висококваліфікованими фахівцями на ринку праці вважаються спеціалісти з повною вищою освітою, які володіють як глибокими теоретичними професійними знаннями, так й практичними навичками професійної діяльності. Єдиним шляхом підвищення якості освіти та зменшення розриву між практичною та теоретичною підготовкою фахівця є тісна співпраця кафедри та роботодавців. Саме роботодавець є тією складовою освітнього процесу, яка забезпечує і зміст, і якість освіти, і робочі місця для випускників.
Співробітництво кафедри здійснюється відповідно до закону України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 р. № 1556-VII; «Положення про організацію освітнього процесу в Донбаській державній машинобудівній академії» (нова редакція) (Наказ ДДМА № 114 від 05.11.2020 р.); «Положення про забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти у Донбаській державній машинобудівній академії» (Наказ ДДМА №89 від 26.10.2018 р.).
Студенти кафедри «Фінанси, банківська справа та підприємництво» мають усі можливості щодо отримання практичних навичок з майбутньої професійної діяльності завдяки плідній співпраці кафедри з провідними промисловими і торгівельними підприємствами міста, фінансово-кредитними установами, тощо, які зацікавлені у підготовці фахівців зі спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» і спеціальності 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність».
Кафедра підтримує постійні ділові зв’язки з: ПрАТ «Новокраматорський машинобудівний завод» (НКМЗ) м. Краматорськ, ПАТ «Енергомашспецсталь» (ЕМСС) м. Краматорськ, АО КБ «ПриватБанк» м. Краматорськ, Краматорським відділенням АТ «АЛЬФА-БАНК», філією -Донецьке обласне управління АТ «Державний ощадний банк України», Краматорською філією ПрАТ «СК АСКО ДС», Управлінням Державної казначейської служби України у м. Краматорську Донецької області, ТОВ «СИЛЬПО-ФУД» м. Краматорськ, Департаментом економіки (ДЕ) Донецької облдержадміністрації в м. Краматорськ, Донецькою торгово-промисловою палатою (ТПП) в м. Краматорську, Донецьким обласним центром зайнятості у м. Краматорськ.
Напрями і цілі співпраці, права та обов’язки зацікавлених сторін (стейкхолдерів) Положенням про стейкхолдерів освітніх програм Донбаської державної машинобудівної академії (Наказ ДДМА № 9 від 29.01.2021 р). Така форма співпраці з потенційними роботодавцями дозволило забезпечити студентів кафедри базами для проходження усіх видів практики, що передбачені навчальними планами за відповідними спеціальностями, сформувати три постійно діючи філії кафедри (на базі ПрАТ «НКМЗ», у ПАТ «ЕМСС» та в Департаменті економіки Донецької облдержадміністрації).
Відповідно до «Положення про організацію освітнього процесу в ДДМА», яким передбачена можливість дуальної освіти, нашим студентам надається можливість поєднання навчання у закладі вищої освіти та безпосередньо на робочому місці (за системою 4-1), що дозволяє опановувати практичні навички, усвідомити практичні особливості своєї професії та бути більш конкурентоспроможним на ринку праці.
Ефективною формою співробітництва кафедри зі стейкхолдерами є залучення їх до формулювання та публічного обговорення освітніх програм, насамперед, щодо визначення цілей, професійних компетенцій та програмних результатів навчання. Кафедрою отримані рецензії на освітні документи з боку ДЕ Донецької облдержадміністрації в м. Краматорськ, ПрАТ «НКМЗ», з боку Донецького обласного центру зайнятості у м. Краматорськ та Донецької ТПП в м. Краматорськ, Краматорського відділення АТ «АЛЬФА-БАНК», філії -Донецьке обласне управління АТ «Державний ощадний банк України», Краматорської філії ПрАТ «СК АСКО ДС», від Управління Державної казначейської служби України у м. Краматорську Донецької області.
Такі форми співпраці в професійній сфері надають кафедрі можливість постійного удосконалення освітнього процесу, його адаптації до вимог ринку праці та компетентнісній підготовці майбутніх фахівців.
{nomultithumb}«Кращий керівник той, кому вистачає розуму, щоб обирати відповідних людей для роботи, яку потрібно виконати, і досить стриманості, щоб не втручатися, поки вони її виконують».
Рузвельт Франклін
Загальне керівництво кафедрою «Фінанси, банківська справа та підприємництво» згідно з функціональними обов‘язками в ДДМА здійснює завідувач, який несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього завдань.
Починаючи з 1998 р. і до теперішнього часу робота кафедри «Фінанси, банківська справа та підприємництво» ґрунтується на принципах науковості, саморозвитку, гуманізму, демократизму, наступності, персональної і колективної відповідальності, колегіальності та гласності обговорення питань, що віднесені до її компетенції.
Канд. екон. наук, доцент Кузнєцова Тамара Василівна
Першою завідувачкою кафедри з 1998 по 2001 рр. була кандидат економічних наук, доцент Кузнєцова Тамара Василівна.
Д-р екон. наук, проф. Єлецьких С.Я.
З 2002 року завідувачем кафедри «Фінанси» є д-р екон. наук, проф. Єлецьких Світлана Яківна.
Єлецьких С. Я. в 1994 році закінчила Донбаську державну машинобудівну академію (ДДМА) за спеціальністю «Організація управління виробництвом». З 1994 року працювала у Донбаській державній машинобудівній академії на посаді асистента та старшого викладача кафедри організації управління виробництвом. У 1995 р. вступила до аспірантури ДДМА, після закінчення якої в 1999 році, успішно захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.02.03 – «Економіка підприємства, організація виробництва», працювала старшим викладачем, доцентом кафедри.
У 2002 році Єлецьких С. Я. отримала вчене звання доцента за кафедрою «Фінанси». В 2014 році захистила докторську дисертацію на тему «Управління фінансовою стійкістю промислового підприємства».
У 2015 році Єлецьких С. Я. отримала вчене звання професора за кафедрою «Фінанси». В період з 2002 року по теперішній час активно займається науково-дослідною діяльністю:
Єлецьких С.Я. в період з 2002 року по теперішній час активно займаєься науково-дослідною діяльністю:
- виступає керівником держбюджетних тем:
«Формування комплексної системи організації, планування і управління виробничо-фінансовою діяльністю підприємств і установ в умовах реформування економіки» (номер держреєстрації 0103U004451, 2002–2004 рр.);
«Організаційно-методичні аспекти формування і використання фінансово-економічних ресурсів на підприємствах машинобудування» (номер держреєстрації 0104U009276, 2004–2006 рр.);
«Дослідження механізму економіко-фінансової та організаційної діяльності підприємств і установ» (номер держреєстрації 0106U008918, 2006–2008 рр.);
«Фінансове забезпечення функціонування реального і фінансового секторів економіки» (номер держреєстрації 0108U010042, 2008–2010 рр.);
«Формування механізму економічної безпеки підприємства (організації, установи) на регіональному та загальнодержавному рівнях» (номер держреєстрації 0110U006161, 2010–2012 рр.);
«Фінансові інструменти забезпечення сталого розвитку соціально-економічних систем» (№ держреєстрації 0112 U 006711, 2012–2014 рр.);
«Механізм фінансово-економічного управління розвитком на макро- та мікрорівні» (№ держреєстрації 114U003938, 2014–2016 рр.);
«Антикризові фінансово-економічні імперативи розвитку соціально-економічних систем» (№ держреєстрації, 0116U003937, 2016 – 2018);
«Фінансово-економічні проблеми модернізації соціально-економічних систем. Financial and economic problems of socio-economic systems modernization», (№ держреєстрації 0118U006889, 2018 - 2020.
«Системна фінансово-економічна безпека сталого розвитку: інструментарій оцінки, резерви та стратегічні сценарії реалізації / (Systemic financial and economic security of sustainable development: assessment tools, reserves and strategic implementation scenarios)», (№ держреєстрації 0120U104101 2020-2022.
-учасником наукових досліджень Інституту економіки промисловості НАН України за темами:
«Соціальні проекти та моделі взаємодії інститутів держави, бізнесу та суспільства при їх реалізації» (номер держреєстрації 0109U000965, 2009-2010 рр.), «Механізм регулювання взаємодії партнерів у соціальних проектах», (номер держреєстрації 0111U008355, 2011-2012 рр.) ;
- Член спеціалізованої вченої ради Д 12.105.03 у ДДМА (м. Краматорськ) з правом прийняття дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) економічних наук за спеціальностями: 08.00.03 «Економіка та управління національним господарством»; 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)»; 08.00.08 «Гроші, фінанси і кредит» (2014-2019).
- Член спеціалізованої вченої ради Д 11.151.01 в Інституті економіки промисловості НАН України (м. Київ) з правом прийняття дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) економічних наук за спеціальностями: 08.00.03 «Економіка та управління національним господарством»; 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)» (2016-2021).
- результати наукових досліджень схвалені на 31 конференціях, серед яких:
Єлецьких С. Я. Поняття та чинники забезпечення фінансової стійкості підприємства. Підприємницька діяльність в Україні: проблеми розвитку та регулювання: матеріали VІ Міжнар. наук.-практ. конф. (31 трав. – 1 черв. 2012 р.). - К.: МІБО КНЕУ, 2012. – С. 55-57.
Єлецьких С. Я., Рад Н.С. Концептуальна модель фінансово стійкого функціонування Пенсійної системи: проблеми розробки та запровадження. Перші наукові читання памяті С.І. Юрія: збірник наукових праць. – Тернопіль: ТНЕУ, 2015. – 232 с., С. 21 –25.
Єлецьких С. Я. Імітаційне моделювання в управлінні стійким розвитком суб'єктів підприємства. Актуальні проблеми зовнішньоекономічної та інноваційної діяльності в умовах інтеграційних та глобалізаційних процесів: Матеріали міжнародної науково-практичної інтернет-конференції науковців і студентів (м. Маріуполь, 23-25 листопада 2016 р.). – Маріуполь: ДонДУУ, 2016. – 250 с., С. 124-128
Єлецьких С. Я. Сценарне моделювання як інструмент формування фінансової стратегії підприємства. Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Міжнародні наукові та інноваційно-інвестиційні програми: досвід та результати» (17-18 травня 2017 року). – Дніпро: ДВНЗ «УДХТУ», 2017. – 354 с., С. 136-139
Єлецьких С. Я., Петрищева К.Г. Використання модифікацій «золотого правила економіки» для аналізу підприємств. Наука і молодь в ХХІ сторіччі: збірник тез доповідей ІІІ Міжна- родної молодіжної науково-практичної інтернет-конференції (м. Полтава, 1 грудня 2017 року). – Полтава : ПУЕТ, 2017. – 673 с. – 1 електрон. опт. диск (CD-ROM). – Текст укр., рос., англ. мовами. ISBN 978-966-184-295-2.С. 112-116.
Єлецьких С.Я. Управління фінансово стійким розвитком підприємства на основі сценарного аналізу / С.Я. Єлецьких // Сучасні інформаційні технології, засоби автоматизації та електропривод: Матеріали V Всеукраїнської науково-практичної конференції (Краматорськ, 23-24 квітня 2021 р.) Краматорськ: ДДМА, 2021. – С. 94-96.
- є автором монографій:
- є співавтором 2 навчальних посібників з Грифом МОН України:
- Контролінг і бюджетування фінансово-господарської діяльності підприємства: навчальний посібник. / В.А. Панков, С. Я. Елецких, Н.М. Михайличенко. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 112 с.
- Фінансова санація та банкрутство підприємств: навч. посіб. / С. Я. Елецких, Г. В. Тельнова - К.: Центр учбової літератури, 2007. – 176 с.
- є автором 124 наукових публікацій, з них:
8 - монографій; 12 - міжнародна наукометрична база; 46 - фахові; навчально-методичних розробок 27 (методичні посібники з грифом МОН України – 2, 11 - з номером ISBN); 31 - доповідей на міжнародних науково-практичних конференціях.
http://www.dgma.donetsk.ua/eletskih-svitlana-yakivna.html
Єлецьких С.Я. підвищувала кваліфікацію:
Єлецьких С.Я. нагороджена Дипломом переможця конкурсу «Донбаська державна машинобудівна академія – кращі імена» в номінації «Кращий завідувач кафедри» (Рішення Вченої ради Донбаської державної машинобудівної академії від 28.02.2013 р. (протокол №7) ;
Почесною грамотою Донецької обласної державної адміністрації «За багаторічну плідну науково-педагогічну діяльність, підготовку висококваліфікованих спеціалістів» (Рішення Донецької обласної державної адміністрації 04.2013 р.).
Почесною грамотою Донецької обласної державної адміністрації, Донецької обласної військово-цивільної адміністраціїрації «За багаторічну сумлінну працю, вагомі прфесійні здобутки, плідну науково-педагогічну діяльність» (вересень, 2018 р.).
Подякою Міністерства освіти і науки України «За багаторічну сумлінну працю, вагомий особистий внесок у підготовку висококваліфікованих спеціалістів та плідну науково-педагогічну діяльність».
Однією з умов надання якісної вищої освіти є наявність навчально-матеріальної бази. Підготовка бакалаврів і магістрів здійснюється на кафедрі «Фінанси, банківська справа та підприємництво» згідно матеріально-технічної бази ДДМА відповідно ліцензійним вимогам провадження освітньої діяльності, а її навчально-матеріальна база відповідає сучасному напряму розвитку надання освітніх послуг.
Освітній процес на кафедрі «Фінанси, банківська справа та підприємництво» здійснюється в навчальних приміщеннях (лекційних аудиторіях, комп’ютерних класах, спортивних залах). Лекційні аудиторії розраховані на 30 місць, 60 місць та 180 місць відповідно, мають необхідне оснащення для застосування технічних засобів навчання. Предметні аудиторії для проведення практичних занять вміщують 15-30 студентів і, також, має необхідне учбове і технічне оснащення. Комп’ютерні класи дозволяють проводити учбові заняття з групою 10-25 студентів, і оснащені спеціальними комп’ютерними меблями та комп’ютерами шостого покоління, підключеними до всесвітньої мережі Інтернет.
В освітньому процесі для дослідження та аналізу інформаційного простору підприємницьких структур (організацій, установ) використовуються інформаційно-обчислювальний центр ДДМА, в якому встановлено ліцензійне програмне забезпечення згідно корпоративної ліцензії ДДМА:
- Windows 7; Microsoft Office (Word, Excel, Access, Power Point);
- Adobe Acrobat (безкоштовний світовий стандарт для перегляду, друку й коментування документів у форматі PDF.);
- Архіватори WinRAR та 7Zip;
- Браузери: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome (з підключенням до всесвітньої мережі Internet через бездротову мережу WI-FI).
У своєму розпорядженні кафедра «Фінансів, банківської справи та підприємництво» має приміщення для науково-педагогічного персоналу загальною площею 84 м2:
− кабінет завідувача №2319а – 18 кв. метрів;
− кабінет для викладачів №2317 – 66 кв. метрів.
Також кафедра має у своєму розпорядженні приміщення для занять студентів:
− лекційна аудиторія №2322 – 62 кв. метрів;
− комп’ютерний клас №2319 (8 комп’ютерів) – 32 кв. метрів.
Забезпеченість комп’ютерами наявного контингенту студентів відповідає встановленим нормам. Обладнання спеціалізованих кабінетів включає: мультимедійний проектор VE303GNEC, Ноутбук SАMSUNG 540U (NP540U3C), БФП Canon i-SENSYS MF4410, Колонки Іncredible sound R 215, системний блок Intel Atom D525, монітор Lg e1940s monitor, Проекційний екран, ОС Windows 7, пакет офісних програм Мicrosoft office 2016, (Word, Excel, Access, Power Point, Adobe Acrobat). В ДДМА є точки доступу Wi-Fi, які використовуються у навчальній, методичній, науковій діяльності здобувачів та викладачів кафедри.
В Академії постійно покращуються умови навчання здобувачів вищої освіти в навчальних аудиторіях за рахунок планового проведення поточних і капітальних ремонтів, придбання побутової техніки.
Бібліотека ДДМА займає площу 1218 кв. м. В структурі бібліотеки 4 читальні зали на 250 посадкових місць з підключенням до Internet. В бібліотеці є доступ до баз даних Scopus та Web of Science. Ведеться робота по супроводженню системи дистанційного навчання Мoodle.
Освітній процес забезпечено навчальною, методичною та науковою літературою на паперових та електронних носіях (бібліотека ДДМА, редакційно-видавничий відділ, веб-ресурси).
Комп’ютерне обладнання для проведення електронного тестування в системі MoodleDDMA та виконання практичних робіт на семінарських заняттях з використанням програмних продуктів Open Office org 3 в системі всесвітньої мережі Internet через браузери Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome.
На кафедрі теж встановлене комп’ютерне обладнання для проведення лекційних занять, занять з практичної підготовки, більш ефективного, знеособленого та економного за часом оцінювання результатів виконаних завдань студентами:
- Windows 10; Windows XP; Microsoft Office (Word, Excel, Access, Power Point);
- Adobe Acrobat (для файлів з розширенням pdf);
- АрхіваториWinRAR та 7Zip;
- Браузери: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome (з підключенням до всесвітньої мережі Internet через бездротову мережу WI-FI).
- Також додатково встановлене наступне комп’ютерне обладнання для необхідної поточної роботи співробітників кафедри з документами, електронною поштою тощо. А саме:
- 360 Total Security (комплексний антивірусний захист з 5 антивірусними рушіями, включає проактивний захист, веб-захист від шкідливих сайтів і завантажень, анти-кейлоггер;
- Adobe Acrobat (безкоштовний світовий стандарт для перегляду, друку й коментування документів у форматі PDF.);
- AMP3 (сучасний аудиоплеер, який може працювати з різними форматами музики);
- ASU (програмний комплекс являє собою безліч пов’язаних між собою програм, які забезпечують управління всередині Академії у всіх її структурних підрозділах, в тому числі і на кафедрах в єдиному інформаційному просторі, і включає в себе модулі, що працюють в середовищі Windows та Web портал. Вся інформація зберігається в одній загальній базі даних. Портал надає студентам цілий ряд сервісів для отримання інформації стосовно розкладу, та учбового процесу. Викладачам також надається можливість користуватися сервісом розкладу та сервісом успішності, в якому вони мають можливість виставлення оцінок з дисциплін);
- Canon (струйний принтер);
- Windows Media Player (безкоштовний програвач звукових і відео файлів для Windows.)
Комп’ютерне обладнання з використанням перерахованих програмних продуктів дозволяє аналізувати та оцінювати показники ефективності діяльності суб’єктів підприємництва різних форм організації; розробляти та згідно сучасних методів та технологій оцінювати доцільність впровадження інноваційних та інвестиційних проектів; складати перспективне бізнес-планування, прогнозування та систему бюджетування для забезпечення необхідного фінансування витрат та отримання прибутку.
Підтримка здобувачів вищої освіти забезпечується розвиненою соціальною інфраструктурою. Всі приміщення ДДМА відповідають санітарним нормам, а також нормам пожежної безпеки. Проводяться поточні та капітальні ремонти навчальних аудиторій, лабораторій, гуртожитків.
ДДМА має 3 гуртожитки на 980 місць, які відповідають санітарним нормам, і встановленому законодавству. У гуртожитках налагоджена відповідна служба безпеки, паспортний та контрольний режим, який дозволяє відвідування гуртожитків особам, які в них не мешкають, тільки з дозволу керівництва Академії.
Створені кімнати самопідготовки, які обладнані необхідним устаткуванням. Гуртожитки приєднані оптоволоконним зв’язком до локальної мережі Академії з можливістю доступу до сайту Академії, на якому розміщено все методичне забезпечення кафедр, до електронного каталогу бібліотеки та роботи Інтернет. У всіх гуртожитках створені кімнати відпочинку. Протягом останніх років студентські гуртожитки Академії займають перші місця у конкурсах на кращий студентський гуртожиток серед ЗВО.
Здобувачів спеціальностей 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» і 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», які мешкають за межами м. Краматорська, розміщують у гуртожитку № 3 (вул. Академічна, 74). Гуртожиток № 3 - секційного типу, 9 поверхів. Кількість житлових кімнат: 132, в тому числі 84 кімнати, розрахованих на 3 людини по 11,8 кв. метра і 28 кімнат, розрахованих на 2 людини по 11,0 кв. метра, 16 кімнат для проживання сімей (7 поверх), 4 кімнати з поліпшеними умовами проживання. Гуртожиток розрахований на 308 місць. Фактично (станом на 1 вересня 2021 р.) проживає 220 осіб. В гуртожитку є газ, водопровід, каналізація, енергозабезпечення, гаряче водопостачання. На 1 поверсі розташована перукарня, на 2 поверсі – обладнана спортивна зала, на 3 – актова зала для проведення культурно-масових заходів. Крім того, на 4-9 поверхах гуртожитку передбачені кімнати для самопідготовки. На кожному поверсі мається по 2 кухні для приготування їжі і по 2 санітарно-гігієнічних вузла з туалетною кімнатою і умивальником
Соціально-побутові потреби здобувачів задовольняються у повному обсязі. Створені всі необхідні умови для самостійної роботи, фізичного і духовного розвитку, оздоровлення в літній період на базах відпочинку Академії. Щорічно проводяться зустрічі активу студентських груп з ректоратом, на яких обговорюються проблемні питання, пов’язані з організацією освітнього процесу, побутових умов в гуртожитках та інші питання. ДДМА надає безкоштовний доступ здобувачів вищої освіти, викладачів до всієї сукупності об’єктів інфраструктури та інформаційних ресурсів, що знаходиться у розпорядженні ЗВО.
В ДДМА є спортивні секції та гуртки (http://www.dgma.donetsk.ua/sport.html); медіа-група «Академія» (http://www.dgma.donetsk.ua/zagalna-informatsiya-redaktsiya.html).
Практична підготовка здобувачів вищої освіти є обов’язковим елементом освітньо-професійних програм «Фінанси, банківська справа та страхування» та «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» для здобуття першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів та здійснюється відповідно до навчального плану підготовки фахівців, Положення «Про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України» та Положення «Про порядок проведення всіх видів практик здобувачів вищої освіти Донбаської державної машинобудівної академії в особливих умовах».
Орієнтиром у визначенні змісту та в організації практичної підготовки здобувачів
освітньо-професійних програм «Фінанси, банківська справа та страхування» та «Підприємництво,
торгівля та біржова діяльність» є:
– формування загальних, професійних та спеціальних (фахових) компетентностей;
– набуття знань, умінь та навичок відповідно до запитів роботодавців та викликів сьогодення;
– набуття знань, умінь та навичок для забезпечення конкурентоспроможності випускників освітніх
програм на ринку праці.
В освітній процес впроваджена система поетапної практичної підготовки майбутніх фахівців із послідовним нарощуванням рівня професійних знань та практичних навичок. Усі програми практик містять індивідуальні завдання, які постійно оновлюються та є актуальними для підприємств, організацій, установ та суб’єктів підприємницької діяльності регіону. Програми практик розглядаються на засіданнях кафедри у філіях ПрАТ «НКМЗ», ПрАТ «ЕМСС», АТ КБ «Приватбанк», АТ «Альфа-банк», а також обговорюються з фахівцями і спеціалістами Департаменту економіки Донецької обласної державної адміністрації та Донецької торгово-промислової палати.
Першим етапом підготовки фахівців за спеціальностями 072 «Фінанси, банківська справ та страхування» та 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» є навчальна практика «Вступ до фаху», яка спрямована на ознайомлення здобувачів вищої освіти з основними положеннями про організацію вищої освіти в Україні; організацією навчального та виховного процесу у академії; змістом, характером та сферою майбутньої професійної діяльності; сучасним станом, історією, проблемами та перспективами розвитку фінансів та підприємництва; досвідом та особливостями діяльності підприємств, організацій, установ та суб’єктів підприємницької діяльності.
практика готує здобувачів до вивчення спеціальних дисциплін, що профілюють їх як майбутніх фахівців. Вона сприяє розвитку творчої і науково-технічної ініціативи, спрямованої на вирішення конкретних завдань і проблем наукової та професійної діяльності.
З метою формування професійної компетенції фахівців за спеціальностями 072 «Фінанси, банківська справ та страхування» та 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» особлива увага на кафедрі ФБСП приділяється підбору баз проходження виробничих практик. Виробнича практика спрямована на закріплення та поглиблення знань, отриманих здобувачами в процесі вивчення певного циклу навчальних дисциплін, формування загальних та спеціальних практичних умінь компетентностей зі спеціальності, передбачає підбір фактичного статистичного матеріалу для виконання курсових робіт та навчально-дослідних завдань.
практика є логічним завершенням практичної підготовки випускників кафедри освітньої програми. Це заключний етап поглиблення, узагальнення і вдосконалення здобутих здобувачами знань, набутого професійного досвіду, компетентностей та підготовки до самостійної трудової діяльності. Під час цієї практики здобувач здійснює збір фактичних матеріалів для виконання кваліфікаційних робіт бакалаврів та магістрів.
На забезпечення якісної практичної складової навчального процесу спрямоване тісне
співробітництво кафедри «фінансів, банківської справи та підприємництва» з промисловими
підприємствами, провідними установами та організаціями східного регіону України.
Базами практики є:
– великі підприємства регіону – ПрАТ «Новокраматорський машинобудівний завод» (кафедра
має договір про співпрацю), ПрАТ «Енергомашспецсталь» (кафедра має договір про співпрацю),
ТОВ «Корум Дружківський машинобудівний завод», ПрАТ «Бетонмаш», ПрАТ «Краматорський завод
важкого верстатобудування»;
– провідні фінансово-кредитні та бюджетні установи,
підприємницькі та торгівельні організації – АТ «Державний ощадний
банк України», АТ КБ «Приватбанк» (кафедра має договір про
співпрацю), АТ «Альфа-банк» (кафедра має договір про співпрацю),
Департамент економіки Донецької облдержадміністрації (кафедра
має договір про співпрацю),
Донецька торгово-
промислова палата (кафедра
має договір про співпрацю),
Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, Управління Державної казначейської служби України у м. Краматорську Донецької області, страхова компанія ПрАТ «СК АСКО ДП», ТОВ «Сільпо», ТЦ «Епіцентр К».
Кафедра «Фінанси, банківська справа та підприємництво» постійно вдосконалює та вирішує завдання щодо сучасної професійної підготовки та працевлаштування випускників. З метою розширення партнерських зв’язків з роботодавцями, створення якісно нових умов ефективного працевлаштування випускників, кафедрою активно проводиться робота щодо налагодження співпраці з керівниками закладів освіти, підприємств, установ, організацій м. Краматорськ та інших міст Донецької області. Систематично організовуються і проводяться семінари, кураторські години, круглі столи профорієнтаційного характеру, зустрічі з роботодавцями, презентації потенційних роботодавців.
Керівники відділів підприємств, установ та організацій високо оцінюють професійну підготовку
випускників кафедри та їх вміння працювати в команді, схвально відгукуються про їх дисциплінованість,
тактовність, навики ділового спілкування, добросовісність по
відношенню до роботи, цілеспрямованість. На їх погляд
професійна підготовка здобувачів кафедри «Фінанси,
банківська справа та підприємництво» здійснюється на
високому рівні. Серед сильних сторін випускників кафедри
відмічають: високу професійну підготовку; бажання рости і
розвиватися; добрі комунікативні навики; активність. Тому
щорічно спеціалісти з кадрової служби підприємств, установ
та організацій долучаються до всіх заходів: круглі столи,
презентації,
ярмарки вакансій.
Адже всі ці заходи націлені на успішне працевлаштування і зближення роботодавців та випускників. Успішному працевлаштуванню та придбанню навичок практичної діяльності сприяє наявність організованих філій кафедри на ПрАТ «НКМЗ», ПрАТ «Енергомашспецсталь», АТ КБ «Приватбанк», АТ «Альфа-банк» та договорів про творчу співпрацю-меморандумів з Департаментом економіки Донецької обласної державної адміністрації та Донецькою торгово-промисловою палатою.
Міжнародний аспект стратегії розвитку кафедри «Фінанси» тісно пов'язаний із вимогами формування європейського освітнього та наукового простору в контексті Болонського процесу.
Працівники кафедри «Фінанси» користуються визнанням у науковому світі. За останні роки опубліковано понад 300 наукових праць, 9 монографій і 10 навчально-методичних посібників за профілем кафедри. Викладачі кафедри фінансів постійно приймають участь у міжнародних науково-практичних конференціях.
Основні наукові здобутки викладено у доповідях та статтях, опублікованих у міжнародних виданнях:
1. Єлецьких С.Я. Развитие интеграции и диверсификации производства и капитала в Украине на основе создания связано диверсифицированной системы предприятий // Россия и Европа: связь культуры и экономики: материалы VI междунар. науч.-практ. конф. (21 июня 2013 г. Прага, Чешская Республика), Прага: WORLD PRESS s.r.o., 2013. – C. 309-314.
2. Єлецьких С.Я. Механизм обеспечения экономической устойчивости предприятия // Social processes regulation in the context of economics, low and management: materials digest of the LIII International Research and Practice Conference and II stage of the Championship in economics, management and juridical sciences (June 06 – June 11, 2013), London: Published by IASHE, 2013. – P. 100-102.
3. Коритько Т.Ю., Задоенко Д. В.Управление активами коммерческого банка // Materialy IХ mezinarodni vedecko – praktia konference «Vedecky pokrok na prelomu tysyachalety – 2013». - Dil 1. Economicke vedy: Praha. Publishing House «Education and Science» s.r.o. – S. 24– 26.
4. Коритько Т.Ю., Лугова А. В. Особливості банківського кредитування // Materialy IХ mezinarodni vedecko – praktia konference «Vedecky pokrok na prelomu tysyachalety – 2013». - Dil 1. Economicke vedy: Praha. Publishing House «Education and Science» s.r.o. – S. 26 – 29.
Навчання за кордоном – це найбільш вдалий шлях до того, щоб бути конкурентоспроможним фахівцем на ринку праці. Тому кафедра фінансів приділяє значну увагу розширенню міжнародної кооперації з іноземними університетами задля надання нашим студентам можливості продовження навчання та стажування за кордоном.
В умовах інтеграції України в міжнародний науково-освітній простір одним з перспективних напрямів роботи кафедри є встановлення співпраці з CFA Institute, яка покликана впроваджувати найвищі світові стандарти професійної освіти у галузі фінансів в навчальний процес.
Комп'ютеризація навчального процесу кафедри «Фінанси, банківська справа та підприємництво» передбачає розвиток і впровадження технічної бази комп'ютерів, що забезпечують поглиблену підготовку студентів спеціальностей 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» та 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» з використання інформаційних технологій і освоєння сучасних програмних продуктів, які використовуються в освітньому процесі.
Для організації взаємодії між викладачами та студентами на кафедрі застосовується Moodle (Modular Object Oriented Dictance Learning Environment) платформа для реалізації електронного навчання, що дозволяє створювати електронні навчальні курси та надавати слухачам доступ до них за допомогою глобальної мережі Інтернет для підтримки освітнього процесу в особливих умовах.
Комп'ютеризація освітнього процесу здійснюється за такими напрямами: підготовка навчально-методичних матеріалів в електронній формі; проведення занять з використанням сучасних інформаційних технологій; підготовка навчально-методичних матеріалів в електронній формі; підготовка студентами самостійних та практичних робіт із використанням сучасних інформаційних технологій; виконання студентами курсових і кваліфікаційних робіт бакалаврів та магістрів з використанням сучасних інформаційних технологій.
Навчально-методичні матеріали кафедри підготовлені в електронній формі і використовуються як у процесі проведення занять, так і в самостійній роботі студентів. Таким чином, сформований блок електронного навчально-методичного матеріалу може бути основою електронної бібліотеки і дистанційного навчання. Освітній процес ґрунтується на матеріально-технічному забезпеченні. Кафедра «Фінанси, банківська справа та підприємництво» має у своєму розпорядженні комп’ютерний клас на одну групу (аудиторія 2319). Використання презентаційних мультимедійних технологій відбувається під час поточного освітнього процесу та захисту кваліфікаційних робіт бакалаврів та магістрів.
Колектив кафедри наполегливо працює над питанням розширення та вдосконалення інформаційно-методичного забезпечення кафедри, наповнення веб-сторінки кафедри якісними навчально-методичними матеріалами за всіма дисциплінами. Доступ до мультимедійного навчально-методичного забезпечення лекційних, практичних та самостійних робіт здійснюється через інформаційно-навчальний портал кафедри.
Спільними зусиллями викладачів кафедри та здобувачів вищої освіти ведеться науково-практична робота з:
– удосконалення інформаційного забезпечення освітнього процесу;
– удосконалення методики викладання;
– підготовка наукових статей та доповідей на конференціях.
Підвищення ефективності та якості навчання здійснюється за рахунок розробки, впровадження та використання Інтернет-технологій та інформаційних систем, розробка і впровадження яких в освітній процес, підтверджує необхідність їх використання при створенні дистанційних курсів.
Для організації дистанційного навчання в Академії кафедра «Фінанси, банківська справа та підприємництво» використовує сервіси Zoom, Viber, Skype, TeamViewer, AnyDesk для організації онлайн-конференцій, відеозв’язку та консультацій.
Платформа дистанційної освіти ДДМА.
Кафедра фінансів, банківської справи та підприємництва з моменту створення у 2000 році має широкі наукові інтереси. Науково-дослідна робота на кафедрі ФБСП проводиться за наступними напрямками: бюджетні розробки за фаховим напрямом; публікація результатів досліджень у наукових виданнях; участь викладачів та студентів у роботі наукових конференцій; підвищення якості професорсько-викладацького складу через роботу над кандидатськими та докторськими дисертаціями.
Науковий напрям кафедри: «Фінансово-економічні проблеми модернізації соціально-економічних систем». В межах цього напряму розвиваються два перспективних наукових напрямки:
1) Дослідження фінансово-економічних проблем модернізації підприємств, підприємницьких структур та фінансових установ.
2) Дослідження фінансово-економічних проблем модернізації на державному та місцевому рівнях.
Відповідно до зазначених напрямків здійснюється наукова та науково-педагогічна діяльність. Прийняті певні дії щодо створення і забезпечення ефективної роботи регіональної школи фінансового управління та управління підприємницькою діяльністю. Ця наукова робота поширена в останні роки і реалізується із залученням ПрАТ “НКМЗ”, ПАТ КБ “ПриватБанк”, ПАТ КБ “Ощадбанк”, ПАТ КБ «Укрсоцбанк» (UniCredit Bank), Департаменту економіки Донецької ОДА, Донецької тогово-промислової палати.
Актуальність питань вдосконалення фінансового-економічного управління на різних економічних рівнях з метою забезпечення модернізації соціально-економічних систем зумовила вибір тематики держбюджетної НДР за рахунок другої половини робочого дня викладача. У держбюджетних НДР беруть участь 100% викладачів кафедри ФБСП.
Кафедрою протягом 2016 – 2020 років виконувалися науково-дослідні розробки за фаховим напрямком, а саме:
- 0116U005581 «Антикризові фінансово-економічні імперативи розвитку соціально-економічних систем», 2016-2018. Керівник теми – Єлецьких С.Я., проф., д-р екон. наук. Під час виконання роботи було опубліковано 183 наукові праці, зроблено 72 доповіді на наукових конференціях;
- 0118U006889 «Фінансово-економічні проблеми модернізації соціально-економічних систем», 2018-2020. Керівник теми – Єлецьких С.Я., проф., д-р екон. наук;
- 0120U104101 «Системна фінансово-економічна безпека сталого розвитку: інструментарій оцінки, резерви та стратегічні сценарії реалізації» («Systemic financial and economic security of sustainable development: assessment tools, reserves and strategic implementation scenarios»), 2020-2022. Керівник теми – Єлецьких С.Я., проф., д-р екон. наук.
До виконання НДР залучені викладачі кафедри та кращі студенти. Науковим результатом наполегливої співпраці професорсько-викладацького складу кафедри та обдарованих студентів є виступи на щорічних науково-практичних конференціях ДДМА, виступи на всеукраїнських та міжнародних конференціях та публікації тез доповідей за їх результатами.
Результати теоретичних і практичних досліджень професорсько-викладацького складу кафедри мають наукову новизну і практичну цінність, достатню апробацію і публікуються у фахових виданнях.
Щорічно професорсько-викладацький склад кафедри приймає участь у всеукраїнських і міжнародних наукових конференціях, друкує значну кількість наукових статей, з них більше половини – у спеціалізованих виданнях.
У рамках виконання науково-дослідної роботи у період 2014-2019 рр. викладачами кафедри опубліковано 386 робіт, у тому числі – 107 у фахових виданнях; 30 – у зарубіжних виданнях, 43 – у виданнях, що зареєстровані у міжнародних базах даних. Усі магістерські роботи мають науково-дослідницьку частину.
Дані щодо видання монографій, підручників та навчальних посібників з грифом МОН наведені нижче.
Видання | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | Разом |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Монографії, шт. | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | - | 9 |
В ДДМА відкрито аспірантуру за спеціальностями: 08.00.03 «Економіка та управління національним господарством», 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)», 08.00.08 «Гроші, фінанси і кредит». Про її ефективність говорить те, що, починаючи із 2014 р., докторські дисертаційні роботи захистили Єлецьких С.Я. та Борисова С.Є.
В 2014 році в академії відкрито спеціалізовану вчену раду Д 12.105.03 з правом прийняття до розгляду та проведення захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) економічних наук за спеціальностями 08.00.03 «Економіка та управління національним господарством», 08.00.04 «Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності)» та 08.00.08 «Гроші, фінанси і кредит».
Кафедра готує молодих науковців, які на момент випуску мають значні наукові досягнення. Посвідчення учасників програми „Обдарована студентська молодь” з рекомендацією для роботи на наукомістких виробництвах і подальшого залучення до наукової діяльності отримали більше 100 наших випускників.
На кафедрі, відповідно до затвердженої МОН України «Програми роботи з обдарованою студентською молоддю», активно ведеться цілеспрямована робота із залученням студентів до участі у НДР.
Програма роботи з обдарованою молоддю передбачає затвердження завдань, цілей наукової роботи, щорічні звіти студентів, за якими приймаються рішення відносно перспектив їх подальшої наукової діяльності, в тому числі виконання кваліфікаційних робіт і визначення кандидатур для вступу до аспірантури. На кафедрі функціонує сектор з НДРС, який здійснює поточний контроль за ходом виконання науково-дослідних робіт. За результатами індивідуальної наукової роботи кожному учаснику програми разом з дипломом надається Свідотство учасника Програми.
Вид наукової діяльності | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | Разом |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Кількість друкованих робіт усього, шт. | 39 | 32 | 54 | 92 | 31 | 13 | 261 |
У тому числі: Особистих | 37 | 22 | 44 | 48 | 9 | 5 | 164 |
Кількість доповідей на конференціях | 27 | 32 | 35 | 79 | 23 | 11 | 207 |
Кількість робіт на конкурс | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 10 |
Кількість учасників держбюджетної НДР | 2 | 2 | 1 | 5 | 2 | 3 | 12 |
Студенти кафедри постійно беруть участь у Всеукраїнських олімпіадах, конкурсах дипломних робіт, Всеукраїнських науково-практичних конференціях за фаховою проблематикою.
Сприяє розкриттю творчих та наукових здібностей студентів відкриття стартап-школи «Сікорскі Челендж» у рамках проекту «Модель стартапів «Сікорські Челендж» об’єднує Донбас». Викладачі та студенти кафедри взяли активну участь у функціонуванні стартап-школи при ДДМА. Так, викладач кафедри Михайличенко Н.М. та студенти Мірошниченко О. та Швець В., що пройшли курс тренінгів стартап школи Sikorsky Challenge (2018 р.) і отримали відповідні сертифікати, стали учасниками проекту-переможця конкурсу стартапів ДДМА (23.06.18, м. Краматорськ) iNet for Pet; учасниками проекту-переможця конкурсу-випуску Української мережі стартап-шкіл Sikorsky Challenge (05 – 06.07.18, м. Київ) iNet for Pet; та учасниками проекту-фіналіста VII всеукраїнського фестивалю інноваційних проектів Sikorsky Challenge 2018 (16 – 19.10.18, м. Київ) iNet for Pet (проект увійшов до числа 7 проектів, відзначених компанією Huawei). Крім того, пройшли курс тренінгів та отримали сертифікати також студенти гр. Ф 16-1 Лукавський О. та Красюк О. Викладачі та студенти кафедри брали участь у виставковій діяльності. Так, стенд проекту iNet for Pet, корисна модель холдеру iNet for Pet взяв участь у VII Всеукраїнському фестивалі інноваційних проектів Sikorsky Challenge – 2018. На сьогодні в стінах Академії заняття в стартап-школі проводить канд.екон. наук, доцент кафедри «ФБСП» Михайличенко Н.М.
У межах проєкту "Модель стартапів «Сікорські Челендж об’єднує Донбас» 7 жовтня 2020 р. на базі ДДМА відбувся семінар «Розвиток регіональної мережі інноваційних кластерів у Донецькій та Луганській областях на основі університетських стартап шкіл», який відвідав здобувач Красюк О.Є. (гр. ПТ-20-маг).
Чисельність студентів, що працюють за програмою обдарованої молоді:
2014 р. – 23 студенти;
2015 р. – 19 студентів;
2016 р. – 20 студентів;
2017 р. – 20 студентів;
2018 р. – 25 студентів;
2019 р. – 26 студентів;
2020 р. – 26 студентів.
№ | Прізвище студента | Група | Науковий керівник |
---|---|---|---|
1 | Ткаченко П.В. | Ф 17-1 | Єлецьких С.Я., д-р. екон. наук, проф. |
2 | Трегубова М.О. | Ф 17-1 | Гаврікова А.В., канд. екон. наук, доц. |
3 | Присягіна Д.Р. | Ф 17-1 | Гаврікова А.В., канд. екон. наук, доц. |
4 | Набока О.В. | Ф 17-1 | Гаврікова А.В., канд. екон. наук, доц. |
5 | Вірко В.С. | Ф 18-1 | Крук О.М., канд. екон. наук, доц. |
6 | Грабарь В.О. | ПТ 18-1 | Крук О.М., канд. екон. наук, доц. |
7 | Оліферовська С.С. | Ф 19-т | Гетьманенко Ю.О., канд. екон. наук, доц. |
8 | Ковальова Д.С. | Ф 19-т | Гетьманенко Ю.О., канд. екон. наук, доц. |
9 | Грузін Д.В. | Ф 19-т | Гаврікова А.В., канд. екон. наук, доц. |
10 | Бабій В.В. | ПТ-19-т | Свинаренко Т.І., канд. екон. наук, доц. |
11 | Кульпіна В.С. | ПТ-19-т | Свинаренко Т.І., канд. екон. наук, доц. |
12 | Скрабков С.М. | ПТ-19-маг | Єлецьких С.Я., д-р. екон. наук, проф. |
13 | Новгородова Ю.Ю. | ФК-20-маг | Борисова С.Є., проф., д-р. екон. наук |
14 | Плиска Д.Є. | ФК-20-маг | Борисова С.Є., д-р. екон. наук, проф. |
15 | Шарапанюк А.Ю. | ФК-20-маг | Єлецьких С.Я., д-р. екон. наук, проф. |
16 | Красюк О.Є. | ПТ-20-маг | Єлецьких С.Я., д-р. екон. наук, проф. |
Міжнародний аспект розвитку кафедри тісно пов'язаний із вимогами формування європейського освітнього та наукового простору в контексті Болонського процесу. Працівники кафедри користуються визнанням у науковому світі.
Викладачі кафедри фінансів, банківської справи та підприємництва постійно приймають участь у міжнародних науково-практичних конференціях.
Міжнародна діяльність спрямована на виконання одного із найголовніших завдань, а саме: накопичення та узагальнення міжнародного досвіду в управлінні фінансовими ресурсами підприємств, регіонів та держави з метою вихованні нової генерації фахівців.
Міжнародний аспект стратегії розвитку кафедри ФБСП тісно пов'язаний із вимогами формування європейського освітнього та наукового простору. Співробітництво ведеться робота з такими іноземними закладами вищої освіти як Вільнюський університет (м. Вільнюс, Литва), Полоцький державний університет (Республіка Білорусь), Мінський інститут управління (Республіка Білорусь). Університет Мансура (м. Ель-Мансур, Дакахлія, Єгипет), ТОВ «FD EDUCATION» (Республіка Азербайджан). Організовуються і проводяться спільні науково-комунікативні заходи, обмін досвідом, стажування, дистанційні конференції, консультації тощо.
Міжнародна діяльність кафедри ФБСП здійснюється також у наступних формах:
- участь студентів і викладачів кафедри у міжнародних конференціях;
- публікація наукових статей студентів і викладачів кафедри у зарубіжних виданнях;
- 8 – 18 листопада 2018 р. в рамках програми Erasmus+ в литовському студентському місті Каунас відбувався міжнародний проект A Million Voices, що об’єднав студентів з Литви, України, Польщі, Чехії, Італії та Туреччини. Поліна Ткаченко, студентка гр. Ф 17-1, представляла Україну в числі 6 студентів з Донбасу.
З 26 серпня по 6 жовтня 2020 р. канд. екон. наук, доцент Гаврікова А.В. пройшла міжнародне стажування на тему "Міжнародні проєкти: написання, аплікування, управління та звітність", яке організоване Університетом Суспільних Наук (UNS) у м. Лодзь у співпраці з Фундацією Central European Academy Studies and Certifications (CEASC). Встановлено зв’язки з університетами партнерами, отримано навчальні матеріали.
Запрошуємо Вас на навчання зі спеціальності «Фінанси, банківська справа та страхування». Кафедра «Фінанси» здійснює підготовку бакалаврів, спеціалістів і магистрів починаючи з 1998 р. За 18 років роботи викладачі кафедри підготували більш 5000 професіоналів, які формують економічну та фінансову еліту регіону.
Місія кафедри «Фінанси» ДДМА – професіоналізм і конкурентоспроможність випускників – компетентних фахівців з фінансових питань, затребуваних на ринку праці промислового регіону з розвинутою фінансовою інфраструктурою. Навчання за фахом проводять фахівці вищої категорії.
- бакалавр;
- спеціаліст;
- магістр;
- ІІ вища освіта.
Здійснюючи навчання за спеціальністю «Фінанси, банківська справа і страхування» Ви можете отримати додаткову спеціалізацію «референт-перекладач».
- фундаментальні знання в сфері управління фінансами, інвестиціями, бухгалтерського обліку, оподаткування, страхування та банківської справи;
- навички програмної обробки фінансово-економічної інформації (Project Expert 7.21 Professional, Audit Expert 4);
- практичну підготовку на підприємствах, установах і організаціях Донецької області.
- керівниками і спеціалістами фінансових, бухгалтерських і економічних підрозділів промислових і торгівельних підприємств;
- спеціалістами в галузі банківської справи і фінансово-кредитних установ;
- спеціалістами в страхових й інвестиційних компаніях;
- співробітниками Державної податкової, митної і казначейської служб;
- спеціалістами з соціального страхування;
- співробітниками аудиторських компаній;
- спеціалістами в галузі фінансового права;
- викладачами вищих учбових закладів.
Для вступу на спеціальність «Фінанси, банківська справа та страхування» на основі повної середньої освіти необхідно подати сертифікат Українського центру оцінки якості освіти з таких предметів, як:
• українська мова та література;
• математика;
• історія України, або іноземна мова, або фізика, або хімія.
КВАЛІФІКАЦІЙНІ РІВНІ ОСВІТИ
~ Бакалавр;
~ Магістр;
~ ІІ вища освіта.
ТЕРМІНИ НАВЧАННЯ
Денна форма навчання:
• бакалавр (повний курс) - 4 роки;
• бакалавр (прискорений курс) - 2 роки;
• магістр - 1,5 роки;
Заочна форма навчання:
• на базі вищої освіти - спеціаліст (1 рік) або магістр (1,5 роки);
• на базі середньої спеціальної освіти - бакалавр (3 роки) і фахівець (1 рік) або магістр (1,5 роки);
• на базі повної середньої освіти - бакалавр (4,5 роки) і фахівець (1 рік) або магістр (1,5 роки).
Контактний телефон: 050-917-51-27
Чекаємо на вас та Бажаємо успіху у всіх ваших починаннях!
Спеціальність "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність" дозволить вам отримати високий рівень фундаментальної підготовки щодо планування та організації підприємницької діяльності, розробки стратегії власного бізнесу в сфері виробництва та торгівлі, діяльності на фінансових ринках.
Умови вступу:
Для вступу на спеціальність «Підприємництво, торгівля і біржова діяльність» на основі повної середньої освіти необхідно подати сертифікат Українського центру оцінки якості освіти з таких предметів, як:
• українська мова та література;
• математика;
• історія України, або іноземна мова, або фізика, або хімія.
КВАЛІФІКАЦІЙНІ РІВНІ ОСВІТИ
~ Бакалавр;
~ Магістр;
~ ІІ вища освіта.
ТЕРМІНИ НАВЧАННЯ
Денна форма навчання:
• бакалавр (повний курс) - 4 роки;
• бакалавр (прискорений курс) - 2 роки;
• магістр - 1,5 роки;
Заочна форма навчання:
• на базі вищої освіти - спеціаліст (1 рік) або магістр (1,5 роки);
• на базі середньої спеціальної освіти - бакалавр (3 роки) і фахівець (1 рік) або магістр (1,5 роки);
• на базі повної середньої освіти - бакалавр (4,5 роки) і фахівець (1 рік) або магістр (1,5 роки).
Формування професійних компетенцій за спеціальністю «Підприємництво, торгівля і біржова діяльність» здійснюється під час вивчення таких навчальних дисциплін, як:
• основи підприємницької діяльності, планування бізнесу, аналіз комерційної діяльності, фінансова діяльність суб'єктів підприємництва, податки і підприємництво, фінанси підприємств середнього та малого бізнесу, страхування комерційної діяльності;
• основи товарознавства, стандартизація і сертифікація, економічний аналіз торгівлі, ціноутворення, електронна комерція, Інтернет-торгівля, захист прав споживачів, товарні ринки, товарна номенклатура зовнішньоекономічної діяльності, біржова справа, фінансове посередництво, маркетинг та рекламна діяльність;
• програмне забезпечення обробки фінансово-облікової інформації:
→ Audit Expert 4 Tutorial (краща в своєму класі програма, що стала, завдяки своїм можливостям, стандартом для бізнес-планування та оцінки інвестиційних проектів в Росії, країнах СНД і Балтії);
→ Project Expert 7 Tutorial (аналітична система діагностики, оцінки та моніторингу фінансового стану одного або групи підприємств на основі даних фінансової та управлінської звітності);
• психологія, технологія працевлаштування, організація та методика наукових досліджень.
Реалізація професійних компетенцій - від фінансового менеджера до директора підприємства!
Підприємництво: фінансовий менеджер, керівник (директор) підприємства середнього та малого бізнесу за видами економічної діяльності, директор агентства нерухомості, страхового, рекламного, консалтингового агентства, , фахівець з надання фінансових послуг, фінансовий посередник, фахівець з питань соціальної відповідальності бізнесу
Торгівля: фахівець із зовнішньоекономічних торгівельних операцій, керівник підприємств роздрібної та оптової торгівлі, головний менеджер торгового залу, менеджер ресторану, готелю
Біржові діяльність: спеціаліст з біржової торгівлі, брокер, дилер; фахівець з біржових операцій, торговий брокер (маклер).
Умови вступу:
Для вступу на спеціальність «Підприємництво, торгівля і біржова діяльність» на основі повної середньої освіти необхідно подати сертифікат Українського центру оцінки якості освіти з таких предметів, як:
• українська мова та література;
• математика;
• історія України або іноземна мова або фізика або хімія.
КВАЛІФІКАЦІЙНІ РІВНІ ОСВІТИ
~ Бакалавр;
~ Магістр;
~ ІІ вищу освіту.
ТЕРМІНИ НАВЧАННЯ
Денна форма навчання:
• бакалавр (повний курс) - 4 роки;
• бакалавр (прискорений курс) - 2 роки;
• магістр - 1,5 роки;
Заочна форма навчання:
• на базі вищої освіти - спеціаліст (1 рік) або магістр (1,5 роки);
• на базі середньої спеціальної освіти - бакалавр (3 роки) і фахівець (1 рік) або магістр (1,5 роки);
• на базі повної середньої освіти - бакалавр (4,5 роки) і фахівець (1 рік) або магістр (1,5 роки).
Контактний телефон: 050-917-51-27
Чекаємо на вас та Бажаємо успіху у всіх ваших починаннях!
Враховуючи регіональні потреби
підприємств різних форм власності,
суб’єктів фінансової інфраструктури, що забезпечують їх діяльність,
органів виконавчої влади та місцевого самоврядування тощо, у фахівцях, які
здатні генерувати нові знання та формувати тенденції розвитку у фінансовій
системі, банківській сфері та страховому бізнесі, у 2000р. на базі ДДМА було
створено кафедру фінансів та розпочато підготовку фахівців за спеціальністю
7.8.03050801 «Фінанси і кредит». Послідовно в 2006, 2011 та 2016рр. ДДМА підтверджувала
високий рівень підготовки магістрів вказаної спеціальності через успішне
проходження чергових акредитаційних експертиз МОН України.
В 2016р. згідно Постанови КМУ від
29.04.15р. №266 та відповідно до наказу МОН України №1497-л від 21.11.2016р. в
ДДМА було розширено провадження освітньої діяльності за спеціальністю 072 за
другим (магістерським) рівнем вищої освіти; отримано Сертифікат про акредитацію
(Серія НД, №0592396, рішення АК від 20.12.16р., наказ МОН України від
26.12.16р., №1613, термін дії - до 01.07.21р.).
Освітню програму «Фінанси,
банківська справа та страхування» за другим (магістерським) рівнем вищої
освіти, яка враховує галузеві та
регіональні особливості розвитку економіки,
спрямована на відновлення ефективного розвитку Сходу України, було
затверджено Вченою радою ДДМА (протокол №8 від 29.03.18р.); запроваджено
01.09.18р. (наказ №35 від 07.05.18р.). До розроблення ОП були долучені провідні
науково-педагогічні працівники кафедри ФБСП, з яких була сформована група
забезпечення.