
21 лютого відзначається Міжнародний день рідної мови. Мова – це більше, ніж слова. Це пам&...
П'ятниця, 21 лютого 2025Ученість — солодкий плід гіркого коріння.
Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів
Вчись не для того, щоб знати більше, а для того, щоб знати краще.
Важлива не кількість знань, а якість їх.
Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво.
Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.
Бич людини - це уявлюване знання.
Знання - сила.
Знання - знаряддя, а не ціль.
Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.
Важко навіть уявити, що сьогодні в такій європейській країні, як Україна, хтось із дітей може не мати доступу до повноцінної освіти. Але російська агресія відкинула окуповані частини Сходу України й анексований Крим на десятки років назад. Хороша освіта для дітей не тільки на цих територіях, а й у прифронтових містечках стала недоступною.
Тому 19 жовтня апарат ДонОДА скликав круглий стіл із метою з’ясувати актуальне питання: доступу до освіти молоді з тимчасово окупованих територій та лінії дотику, яка відбулася в приміщенні музею ДДМА. Адже на сьогодні державою зроблено ряд кроків із покращення доступності освіти на тих територіях. А їхню дієвість і необхідно було проаналізувати на цьому заході. У заході брали участь керівники закладів вищої і середньої освіти й керівники освітніх центрів «Донбас – Україна».
Круглий стіл відкрила заступниця голови ДонОДА Юлія Костюніна. Вона підкреслила, що на цьому заході необхідно не тільки ознайомитися з виконаною роботою, а й накреслити нові напрямки роботи з дітьми з непідконтрольної території.
Із привітальним словом звернулася заступниця міністра з реінтеграції ТОТ Інна Драганчук. Вона наголосила про налагодження постійного дистанційного зв’язку з дітьми з непідконтрольної території.
Про діяльність ДДМА в цьому питанні розповів ректор Академії професор Віктор Ковальов. Він підкреслив, що Академія, як єдиний корінний ЗВО Краматорська, радо надає освітні, культурні й спортивні ресурси для розвитку регіону. Поділився багаторічним досвідом дистанційної роботи зі студентами заочної форми навчання з депресивних міст, який Академія мала ще з довоєнних часів. Розповів про роботу за програмою «Донбас – Україна» і організацію підготовчих курсів на літній період для абітурієнтів із непідконтрольних територій.
Керівники шкіл із Покровська й Краматорська поділилися методами навчання й прийому іспитів у школярів, у яких є тільки атестати ОРДЛО, а також проведення дистанційної роботи зі школярами. У цій роботі їм допомагає також інститут післядипломної освіти.
У свою чергу, керівники ЗВО поділилися досвідом організації підготовчих курсів і виховної роботи з абітурієнтами з тимчасово непідконтрольних територій.
У цілому можна констатувати, що в закладах довищої освіти відпрацьована методика екстернату й прийому іспитів у школярів тих територій. У ЗВО з’явилися перші напрацювання з організації підготовчих курсів, системи навчання й виховної роботи з абітурієнтами. Необхідно приділити увагу методам агітаційної роботи. Також необхідно удосконалювати систему фінансування підготовчих курсів і матеріального забезпечення абітурієнтів.
Колективу ДДМА в особі ректора була висловлена подяка від Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України за вагомий внесок у забезпечення реалізації державної політики щодо реінтеграції молоді з тимчасово окупованих територій України.
Вячеслав Медведєв